v/H. Larsson-Fedde
00/1973: Levert som NAESS PATRIOT til Norness Ltd., London, UK
00/1974: Omdøpt NORDIC PATRIOT
00/1980: Solgt til Norness Ltd ( Anglo Nordic Bulkships Ltd ) London, UK
00/1981: Solgt til Norbulk Shipping Co Ltd ( Denholm Shipmanagement Ltd) London, UK
00/1984: Solgt til IlikiNav. Corp., Andros, Hellas, nytt navn THEOKEETOR
12/1988: Solgt til P/R Barock ANS ( Torvald Klaveness & Co A/S) Oslo, nytt navn BAROCK
12/1988: Innmeldt NIS nr 407 LAMD2
01/1990: Solgt til Kam Shipping Ltd( Atlantic Maritime Enterprise SA) Limassol, nytt navn KAMARI
00/1991: Overført til Kam Shipping Ltd., Limassol, Cypros
02/1994: Erklært tapt den 25/2-1994 etter hull i skroget, Ble forsøkt å slepe henne til havn, men gikk tapt i pos. 75 n.m. SE av Rio Grande Bar den 6/6-1994.
Maskineri:
Dieselmotor, 2-takt enkltvirkende 9cylindere, diameter 900 x 1.550 mm. Sulzer maskineri lisens bygget ved Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Kobe, Japan.