v/H.Larsson-Fedde.
BYGD AV TRE OG RIGGET SOM SKONNERT
/1913: C. V. Petersen, Svendborg, Danmark - CRITERION
/1916: Joh. Sætveit, Bergen - JONDAL
5/1918: A/S Evy (H.T.Realfsen) Skien - EVY
/1918: ny motor: Lysekil BHK 120
/1922: A/S Emanuel (C.E.Petersen) Svendborg - EMANUEL
/1923: A/S Skaarupsund (R.P.Petersen) Svendborg - EMANUEL
/1927: Rederi A/S Edel (Anders Jensen) Svendborg - EMANUEL
/1930: Rederi A/S Edel (T.Jørgensen) Svendborg - EMANUEL
/1933: Rederi A/S Asta (A.E.Sørensen) Svendborg - EMANUEL
/1933: ny motor: Vølund BHK 110
/1934: omdøpt - ASTA
/1945: Rederi A/S Ørkildshus (A.E.Sørensen) Svendborg - ASTA
/1946: A.T.Hjelm, Suderøy, Færøyene - BORGIN
/1946: ny motor: Vølund BHK 200
/1952: A.T.Hjelm (A/S J.Dahl) Våg, Suderøy, Færøyene - BORGIN
8/1954: I brann 27/8 og sank nær Itivdlek, Holsteinsborg under fiske.
KAPTEINER:1918 - L.Lassen
Aksel Hauge
1920 - L. Larsen
Motor:
Raaoljekotor 2takt enkeltvirkende 2 cylindere diam. 14.17x15.75.
Bygget ved Lysekil Mek. Verkstad, Lysekil