v/H. Larsson-Fedde.
08/1908: Levert som FRIGG til Hvalfanger A/S Sydhavet(The Southern Whaling Co P.Bogen) S.fjord
00/1912: Solgt til A/S Dominion Whaling Ltd ( T. Dannevig & Co) Sandefjord
02/1919: Overført til A/S Dominion Whaling Ltd ( Chr. Christensen jr A/S) Sandefjord
03/1920: Solgt til Statens Havnevæsen, Kristiania, nytt navn MYKEN
00/1921: Overført til Statens Havnevæsen, Ålesund ( Ombygd tankskip)
03/1928: Overført til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren ) Ålesund
04/1931: Overført til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren) Oslo
00/1936: Ny motor: Union BHK 150 NHK 88 Fart: 9 knop
00/1940: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine
00/1943: Tilbakelevert til Statens Havnevesen ( Maskiningeniøren) Oslo
00/1955: Ny motor: Wichmann BHK 320 Fart: 10,5 knop
00/1956: Overført til Statens Havnevesen( Havnedirektoratet) Oslo
00/1962: Overført til Statens Havnesesen ( Havnedirektøren) Oslo
00/1967: Solgt til Elias Møgster, Hauhesund ( Ombygd lastebåt) Dwt: 162 t. Brt: 137 t. Net: 49 t.
00/1970: Solgt til Karl Grindskard, Knarlaksund, Trondheim
00/1974: Solgt til Alf Nergård, Knarlaksund, Trondheim
00/1975: Solgt til Asbjørn Jølmlie, Trondheim
00/1976: Overført til Forretningsbanken, Trondheim
00/1978: Solgt til Johan Sæter, Kverva, Trondheim
00/1994: Har ligget i lengre tid ved Flatsetsund Slipp, inntil hun i 1994 ble slipp satt. Da ble propellen skåret vekk. Så ble hun slept til Halsafjorden der hun ble senket.
Maskineri:
1908 - Triple dampmaskin, 3cylindrtr, diameter 11.0”-18.0”-29.0”, slag/stroke: 21”. Maskineri bygget ved G. T. Grey, South Shields, England.
1936 - Dieselmotor, 2takt enkeltvirkende, 2cylindre, syl. diameter 400 x 400 mm. 150 BHK. Maskineri bygget ved A/S De Forenede Motorfabrikker, Bergen.
1955 - Dieselmotor, 2-takt enkeltvirkende, 4cylindre, diameter 280 x 420 mm. 320 BHK. Maskineri bygget i Wichmann Motorfabrik A/S, Rubbestadneset.