M/S Dyvi Oceanic

Andre navn
ex Wani Hunter,ex Sealnes
Kallesignal
LAYU2
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1985
Byggenummer
1929
Leveringsmåned
Januar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
19.385
Nettotonnasje:
9.134
Dødvekt:
30.027

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 7500
Fart:
14

Dimensjoner

Lengde:
170,39m
Bredde:
27,56m
Dypgående:
10,00m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    01/1985: Levert som SEALNES til MTBC Leasing Co. Ltd., Tokio, Japan
    01/1986: Solgt til Leonis Nav. Co Inc( Jebsen Hamburg Gmbh) Manila, Phillipinene
    11/1989: Solgt til Sealnes Shipping Inc(T. Klaveness & Co A/S) Drammen,nytt navn  WANI HUNTER
    11/1989: Innmeldt   NIS  nr 753   LAYU2
    12/1989: Solgt til Dyvi Bulkshipping III A/S( Jan Erik Dyvi A/S) Oslo, nytt navn  DYVI OCEANIC
    07/1991: Omdøpt  SEALNES
    10/1991: Solgt til Anglia Maritime SA( Jebsen Ship Management Holding A/S) Bergen
    12/1995: Overført til Anglia Maritime SA( Aboitiz Jebsen Bulk Transport Corp) Panama, nytt navn  WESTERN CONDOR
    00/1996: Overført til Anglia Maritime SA( Aboitiz Jebsen Shipmanagement ) Manila, Phillipinene
    08/1999: Overført til Anglia Maritime SA( Wilson Management A/S) Manila, nytt navn  CONDOR
    01/2000: Omdøpt  SEALNES
    01/2002: Overført til Anglia Maritime SA, Hong Kong
    12/2003: Solgt til Ership SAU, Panama, nytt navn  FENIX
    04/2011: Overført til Ership SAU, Madeira, Portugal
    06/2012: Solgt til Liber Denizcilik Ltd Sti( Albus Denizcilik Ltd. Sti) Istanbul, Tyrkia, nytt navn  LIBER
    05/2013: Solgt til BSE Ltd( Liber Denizcilik Ltd. Sti) Panama
    07/2014: Solgt til India for opphugging. Ankom Alang den 5/7-2014


    Maskineri:
    Dieselmotor,2-takt/enkeltv., 6-sylindere, diam.: 580 x 1.700mm. Sulzer maskineri lisensbygget av Mitsubishi Heavy Industries Ltd, Kobe, Japan.