M/S North-Sea Surveyor

Andre navn
ex Seaway Petrel,ex Vimi,ex Wilh. Michaelsen
Kallesignal
LAZD
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1936
Byggenummer
693
Leveringsmåned
Mars

Tonnasje

Bruttotonnasje:
499
Nettotonnasje:
237

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 1050
Bygget av:
Wichmann Motorfabrikk, Rubbestadneset
Fart:
13

Dimensjoner

Lengde:
56,13m
Bredde:
8,14m
Dypgående:
4,51m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde

    03/1936: Levert som WILH. MICHAELSEN til Fock & Pickenpack, Hamburg, Tyskland
    00/1939: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine  som M 1304
    00/1943: Overført som  V 1317
    00/1945: Overført som  V 2005
    00/1947: Overført til Fock & Pickenpack P/R( J. Fock & H. Pickenpack) Hamburg
    08/1957: Solgt til Vim's Rederi ( Kristian Størkersen & Lars Meling) Haugesund, nytt navn  VIMI
    08/1957: Ny motor: Deutz   BHK 750   Fart: 11 knop
    00/1968: Overført til M/S Vim's Rederi ( Lars Meling) Haugesund
    00/1969: ny motor: Wickmann   BHK 1050   Fart: 13  knop
    00/1974: Solgt til Johannes Stangeland, Stolmen, Bergen
    00/1974: Ommålt: Brutto: 496 tonn. Net: 250 tonn
    00/1978: Overført til P/R Vimi ( Johannes Stangeland, Stolmen) Bergen
    00/1981: Ombygd til Rescue skived Norderwerft A/G, Hamburg
    00/1982: Solgt til K/S Stolt-Nielsen Seaway Supply & Support Ships III A/S ( Stolt
                   Nielsens Rederi A/S) Haugesund, nytt navn  SEAWAY PETREL
    00/1982: Ommålt: Brutto: 499 tonn. NET: 237 tonn. Lengde: 56,13m
    03/1985: Solgt til K/S A/S North - Sea Surveyor( Aksel Økland, Torangsvåg ) Haugesund,
                    nytt navn  NORTH-SEA SURVEYOR
    02/1990: Solgt til Sartor Shipping K/S, Steinsland, Bergen, nytt navn  SARTOR
    01/1998: Solgt til Ocean Sartor Shipping  A/S, Steinsland, Bergen
    06/1999: Solgt til Team Atlantic A/S, Steinsland, Bergen
    04/2001: Solgt til Team Møkster A/S ( Simon Møkster Shipping A/S ) Stavanger, 
                    nytt navn  STRIL SURVEYOR
    06/2007: Overført til Møkster Safety A/S, Stavanger
    06/2007: Solgt til Danmark for opphugging. Ankom Grenaa den 19/6-2007.
                   Ferdig opphugget den 30/10-2007

    Maskineri:
    Bygd med Triple dampmotor   NHK 101
    Innsatt 1957: Dieselmotor, 4SC. SA., 6 sylindere diam. 320 x 450 mm.
    Maskineri bygget ved Kløckner-Humbolt-Deutz AG. Køln. Tyskland.