v/H. Larsson-Fedde
03/1936: Levert som WILH. MICHAELSEN til Fock & Pickenpack, Hamburg, Tyskland
00/1939: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine som M 1304
00/1943: Overført som V 1317
00/1945: Overført som V 2005
00/1947: Overført til Fock & Pickenpack P/R( J. Fock & H. Pickenpack) Hamburg
08/1957: Solgt til Vim's Rederi ( Kristian Størkersen & Lars Meling) Haugesund, nytt navn VIMI
08/1957: Ny motor: Deutz BHK 750 Fart: 11 knop
00/1968: Overført til M/S Vim's Rederi ( Lars Meling) Haugesund
00/1969: ny motor: Wickmann BHK 1050 Fart: 13 knop
00/1974: Solgt til Johannes Stangeland, Stolmen, Bergen
00/1974: Ommålt: Brutto: 496 tonn. Net: 250 tonn
00/1978: Overført til P/R Vimi ( Johannes Stangeland, Stolmen) Bergen
00/1981: Ombygd til Rescue skived Norderwerft A/G, Hamburg
00/1982: Solgt til K/S Stolt-Nielsen Seaway Supply & Support Ships III A/S ( Stolt
Nielsens Rederi A/S) Haugesund, nytt navn SEAWAY PETREL
00/1982: Ommålt: Brutto: 499 tonn. NET: 237 tonn. Lengde: 56,13m
03/1985: Solgt til K/S A/S North - Sea Surveyor( Aksel Økland, Torangsvåg ) Haugesund,
nytt navn NORTH-SEA SURVEYOR
02/1990: Solgt til Sartor Shipping K/S, Steinsland, Bergen, nytt navn SARTOR
01/1998: Solgt til Ocean Sartor Shipping A/S, Steinsland, Bergen
06/1999: Solgt til Team Atlantic A/S, Steinsland, Bergen
04/2001: Solgt til Team Møkster A/S ( Simon Møkster Shipping A/S ) Stavanger,
nytt navn STRIL SURVEYOR
06/2007: Overført til Møkster Safety A/S, Stavanger
06/2007: Solgt til Danmark for opphugging. Ankom Grenaa den 19/6-2007.
Ferdig opphugget den 30/10-2007
Maskineri:
Bygd med Triple dampmotor NHK 101
Innsatt 1957: Dieselmotor, 4SC. SA., 6 sylindere diam. 320 x 450 mm.
Maskineri bygget ved Kløckner-Humbolt-Deutz AG. Køln. Tyskland.