v/H. Larsson-Fedde.
12/1894: Levert som PORT ERROL til Crawford & Rowat, Glasgow, UK
01/1895: Kom i brann ved avseiling fra Glasgow for Melbourne med stykkgods.
Måtte senkes før brannen var slukket. Hevet
03/1895: Vraket innkjøpt av Sölvesborg Skeepsverft. Slept til Sölvesborg for reparasjon
08/1897: Overført til Sölvesborg Skeepsverft ( O. Banck ) Sölvesborg, Sverige, nytt navn SVEA
06/1901: Solgt til Rhederei von Tiedeman & Co. K/G, Bremen, Tyskland, nytt navn OREGON
04/1912: Solgt til A/S Fritz Smith ( Jacob Prebensen jr ) Risør, nytt navn FRITZ SMITH
07/1916: Solgt til Holmestrands Rederi A/S ( Emil Harstad ) Holmestrand. Pris Kr.1.510.000
01/1917: Omdøpt EKELUND
06/1917: Solgt til Skibs A/S Fremad ( J. M. Jacobsen & Co ) Sandefjord
00/1920: Var registrert noen få måneder i Farsund ( J.M. Jacobsen) ,men ble tilbakeført
deretter til Sandefjord igjen.
00/1920: Overført til A/S Dione ( J. M. Jacobsen & Co ) Sandefjord
01/1921: Forlatt den 7/1-1921 i søratlantern i pos. N 07.32', W 32.57' på reise Durban til Sarpsborg
med kull. Fikk selvantennelse i lasten. Alle mann ble berget og tatt inn til Rio de Janeiro,
hvor de ankom med S/S DELFINA den 17. januar-1921
Kapteiner: 1912 - 1916: Chr. Terjesen
1916 - 1916: Alexander Schach
1916 - 1921: Wilh. Nielsen