v/H. Larsson-Fedde
Bygd av tre
00/1898: Levert som LARS til Sixten Groth, Sjøtorp, Sverige
00/1899: Solgt til P/R Lars( Carl Johansson) Undernæs, Sverige
08/1899: Solgt til P/R Lars( Karl Arnold Sjøgren) Undernæs, Sverige
03/1918: Sprang lekk den 23/3 i dårlig vær, men greide å ankre opp i pos. NO av Hirsholmene
ved Fredrikshavn. Bokseres til Fredrikshavn for lossing og besiktelse. Bokseres videre
til Sjøtorp Varv , Sjøtorp for reparasjon
03/1918: Innsatt motor: Fra Svenssons Motorfabrikk BHK 22 Fart:
00/1918: Solgt til Alfred Pettersson, Motala, Sverige
04/1923: Solgt til Axel Kindbom, Rødesen, Karlsborg, Sverige.
00/1927: Ny motor: Fra Forsvik Mek. Verk. BHK 40 Fart:
05/1929: Solgt til Hjalmar Thorsell m.fl., Vänersborg, Sverige
00/1929: Ommålt: Brutto: 114 tonn. NET: 81 tonn. Dim: 85.2'- 22.7'- 8.7'
00/1938: Solgt til Kristian Johansson m.fl., Vänersborg, Sverige
00/1939: Ny motor: BHK 80 Fart:
00/1946: Solgt til Johan Gunnar Sørqvist m.fl., Ånimskog. Vänersborg, Sverige
03/1959: Solgt til Anker V.C. Andersson P/R, Gøteborg, Sverige, nytt navn KULLAVIK
00/1960: Ny motor fra Svenssons Motorfabrikk BHK 170
04/1974: Solgt til Sandgren Isolering A/B, Gøteborg, Sverige
00/1974: Ommålt: Brutto: 121 tonn. NET: 78 tonn. Dim: 27,73m- 6,97m- 2,74m
00/1978: Solgt til P/R Åke Fors, Slöinge, Gøteborg, Sverige
00/1979: Opphugget på Ringön, Gøteborg
Torvald Helmer Martinsen var ombord 1.12.1942 til 17.10.1944.
Maskineri:
Oil Engie. Maskineri bygget ved AB. J.V. Svenssons Motorfabrikk, Stockholm, Sverige.