v/H. Larsson-Fedde.
07/1970: Levert som NORSE RIVER til I/S Norse Mountain ( Odd Godager & Co) Oslo
00/1979: Overført til P/R Norse Mountain ( Odd Godager & Co) Oslo
01/1980: Solgt til Southwind Maritime Corp( Antony Veder & Co) Monrovia, Liberia
12/1982: Solgt til Etelä-Suomen Laiva O/Y, Helsingfors, Finland, nytt navn EIRA
08/1984: Grunnstøtte 31/8-84 i pos. N 63.30', E 20.45' på Nordvalen utenfor Umeå på reise Ykspilahja til Alger med trelast. Brakt flott og bokseres til Vaasa for besiktelse.
05/1990: Solgt til Atwell Shipping Co SA( Seascot Shiptrading Ltd) Panama, nytt navn LYNMAR
00/1990: Solgt til Brookline Trading Corp( Seascot Shiptrading Co) Panama
0071991: Solgt til Piazza Trader Inc( Seascot Shiptrading Co) Panama, nytt navn LYNMA
09/1991: Omdøpt TYNE
01/1992: Solgt til Euston Shipping Co Ltd, Valetta, Malta, nytt navn TINA V
10/1994: Solgt til Zhuhai Ocean Shipping Comp., Zhuhai, Guangdong, China, nytt navn HUA ZHU 2
04/2004: Omdøpt ZHONG HAI TONG
06/2012: Utgått Lloyds 14/6-2012. Existerer under tvil.
Maskineri:
Dieselmotor, 2 takt, enkltvirkende, 6cylindere, diameter 740 x 1600 mm. B&W maskineri lisensbygget ved Uddevallavarvet A/B, Uddevalla, Sverige.