v/H. Larsson-Fedde
00/1901: Levert som THERESE til Visscherei Maatschappij Vlaardingen NV, Vlaardingen
00/1939: ny motor: Deutz BHK
08/1942: Rekvirert av Die Deutsche Kriegsmarine (V 1242)
00/1945: Tilbakeført Visscherei Maatschappij Vlaardingen NV, Vlaardingen, Holland
00/1947: Solgt til NV Visscherei & Ijsfabriek ( H.F. Vrolijk) Schevningen,Holland,
nytt navn ONDERNEMING I
00/1955: Solgt til Johs. Holm P/R, Vestsmøla, Kr.sund N , nytt navn DYRNESVÅG
00/1969: Ny motor: Wichmann BHK 500 Fart:
00/1977: Solgt til P/R Brødrene Holm ( Johs. Holm, Vestsmøla) Kr.sund N
09/1984: Forlenget 2,20m- Brutto: 209 tonn. NET: 62 tonn
10/1984: Overført til P/R Brødrene Holm ( Kåre Holm, Vestsmøla) Kr.sund N
08/1993: Overført til ANS Brødrene Holm, Vestsmøla, Kr. sund N, nytt navn DYRNESVÅG SENIOR
00/1994: Solgt P/R Karoløs ANS( Odd Karsten Østervold) Kr.sund N, nytt navn BRETTEN
11/1996: Ombygd fra fiskebåt til frakteskip
10/1998: Grunnstøtte den 9/10 på nordspissen av Hindøy, vest av Atløy og sank på 60 meters dyp.
Begynnelsen sto det ombord en Triple 3 cylinder NHK 19