Bygd av Marinens Hovedverft, Horten.
15.12.1941 - Levert som NB 18 MÜCKE for Die Deutsche Kriegsmarine.
1.5.1942 - Nytt navn V 5304 SEEHUND
27.10.1944 - Eksploderte N av Holmengrå fyr, landsatt ved Dingja. Brakt flott og ført til Leirvik på Stord for rep.
15.1.1945 -Senket ved engelsk flyangrep på Leirvik.
1949 - Vraket solgt til John Strand m.fl., Leirvik.
5/1950 - Hevet av Norsk Bjergningskompagni. Innkjøpt av Hvalfanger - A/S Suderøy.
Ført til Kaldnes mek. Verksted for gjenoppbygging.
10/1951 - Levert til Hvalfanger- A/S Suderøy v/ Knut Knutsen OAS, Haugesund - SUDERØY XIV
4 syl. Comp. (A/S Frichs, Århus), 1800 iHK
9/1959 - Solgt til Anders Jahre, Sandefjord. Omdøpt - SUD
8/1960 - Solgt til The Union Whaling Co. Ltd., Durban, S-Afr. Omdøpt - R. K. FRAAY
1971 - Opphugged i Sør-Afrika.
Maskineri:
Quadruple dampmaskin, 4 sylindere. Maskineri bygget ved A/S Frichs, Århus, Danmark.