M/S MMS 1018

Kallesignal
LMMQ
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn

Verft

Navn
Byggeår
1943
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Maskin/motor

Dimensjoner

  • Historikk:

    7/1943 - Levert fra Walter Reekie, Anstruther  - MMS 1018
    4/1947 - Innkjøpt av Vidar Henriksen, Oslo( Ombygging til lastebåt / ikke ferdigstilt ) - MMS 1018
    1948 - Ombygget til fiske/fraktefartøy
    1950 - Kjøpt av Ingvald Iversen, Skåtøy
    3/1951 - Levert ombygd til lastebåt til Vega Shipping Co. A/S, Oslo - VABAK
    5/1952 - T/C til Det Helgelandske Dampskipsselskap. 
    6/1952 - Solgt til A/S BO, Oslo.
    9/1952 - Solgt til Nikolai Hepsø, Hommelvik/Trondheim, Reg Oslo. Rigget for fiske.
    10/1953 - Pårendt av britisk tråler LORD FRAZER for anker i Lødingen. Omfattende skader midtskips, slept til Harstad for inspeksjon. Reparert ved Abelvær Slipp.
    1960 - Etter islandsfiske sommeren 1960 ble det funnet omfattende strukturelle råteskader. Hun ble kondemnert.
    3/1961 - Solgt av assurandørene til Gerth Voldnes A/S, Fosnavåg. Slept til Fosnavåg, avrigget, deler brukt i fransk tråler som ble bygd om til lastebåt M/S FOSNAVÅG.

     Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkletvirkende, 5 cylindere diam. 12"x15". Maskineri bygget ved Fairbanks Morse & Co. Chicago Mitc. USA.