M/S Cool Girl

Andre navn
ex Frigion
Kallesignal
LFER
Klasse
L+100A1 Ice Class 3
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1963
Byggenummer
416
Leveringsmåned
Desember

Tonnasje

Bruttotonnasje:
494
Nettotonnasje:
252
Dødvekt:
815

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 1490
Bygget av:
N.V.Motorfabriek Bolnes.Krimpen a/d Ijssel
Fart:
14.5

Dimensjoner

Lengde:
268.5'
Bredde:
36.3'
Dypgående:
8.3'
  • HISTORIKK: 
    v/H. Larsson-Fedde

    12/1963: Levert som FRIGION til Rederiet för M/S FRIGION ( Åke Högberg ) Stockholm, Sverige 
    00/1969: Solgt til Carsten Haugen, Hammerfest, Tromsø 
    12/1970: Solgt til A/S Reefer Shipping, Tromsø, nytt navn  COOL GIRL
    00/1972: Overført til A/S Reefer Shipping ( Støkken & Stenseth ) Sandefjord
    08/1974: Solgt til K/S A/S Cool Girl ( Mithassel & Co. A/S ) Sandefjord
    12/1976: Solgt til Co ownership Maco Reefer( Niger Sh. Co)Pireus, Hellas, nytt navn MARCO REEFER
    06/1977: Solgt til Skyfrost Co. Ltd, Limassol, Cypros, nytt navn  SKYFROST
    08/1983: I brann den 3/8-1983, da hun lå til ankers i Las Palmas. Bokseres ut av havnen. Skipet synker den 4/8 -1983 ca. 30 n.m. SE av Las Palmas.

    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkeltvirkende 9cylindere diam. 300x550mm. Smith & Bolnesved  Mij. Fijenoord, Rotterdam, Nederland.

    Kilder

    DNV Register, diverse årganger,

    Sjøfartsrirektoratet med forløpere, Skipsmålingen.