31.7.1952 - Kontrahert, som turbintanker.
1956 - Kontrakten endret til motortanker.
12/1957 - Kjølstrukket.
5.2.1959 - Levert fra Rosenberg mek. Verksted, Stavanger til Skibs-A/S Solvang (Alf Gowart-Olsen), Stavanger - KONGSVANG
(Gikk inn på et 10 års tidscerteparti med Petrofina).
11/1963 - Eksplosjon i aktre pumperom under lossing ved Genova, Italia. En av mannskapet og en fra oljeanlegget omkom. Skipet gikk til Palermo, Italia for reparasjon.
1965 - Dette var et ulykkelig år for skipet da det var utsatt for tre større havarier, to kollisjoner og ett maskinhavari dette forårsaket 50 dager Off-Hire.
1967 - Eiere: Skibs A/S Solvang (A/S Brødrene Olsen-Alf Gowart Olsen), Stavanger.
1968 - Tilbakelevert 12/09 fra certepartiet med Petrofina.
1970 - Maskinhavari i april med 21 dagers verkstedopphold.
I september grunnstøtte hun ved Taiwan mens hun var på reise fra Japan til Persiske Gulf i ballast. Skipet fikk store bunnskader. Bragt flott og tauet til Yokohama, Japan for reparasjon.
10.2.1971 - Ferdig reparert.
1972 - Havari på begge hjelpemotorene samt hovedmotor forårsaket 60 dagers Off-Hire.
1/1974 - Solgt for USD 5.100.000 til Opulence Cia. Naviera S.A. (L. Haji Ioannou), Piraeus, Hellas - nytt navn - SAVVAS
1983 Solgt til Nova Aquilae S.A. (L. Haji Ioannou), Limassol, Kypros - nytt navn - KOURION
16.6.1985 - Ankom til Chittagong, Bangladesh for hogging som begynte 30/07 av Hajee Tariquillah & Sons, Bhatiary.
Maskineri:
Dieselmotor, 2takt, enkeltvirkende, 12 cylindere diam. 740x1600mm. Maskineri bygget ved Burmeister & Wains Maskin og Skibsbyggeri, København, Danmark.
Se også:
https://skipshistorie.net/Stavanger/STG103BrodreneOlsen/Tekster/STG10319590100000%20KONGSVANG.htm