v/H. Larsson-Fedde.
04/1921: Levert som RØNNAUG til D/S A/S Røisheim (Erling Lund) Kristiania
11/1923: Solgt til A/S Standard ( J.B. Stang ) Kristiania, nytt navn STANDARD
00/1925: Overført til A/S Standard ( J.B. Stang ) Oslo
10/1928: Solgt til D/S Peder Most A/S( A.Victor ) Svendborg, Danmark, nytt navn PEDER MOST
09/1934: Solgt til Newfoundland West Indies S. S. Co. Ltd ( O. Olsen ) St.Johns, Newfoundland, Canada, nytt navn JOHN CABOT
00/1937: Ny motor: Compound 4 cyl. NHK 66 Fart:
09/1946: Solgt til D/S A/S Magnhild ( M. Clausen ) Haugesund, nytt navn MAGNHILD
01/1947: Sank etter kollisjon den 3/1-1947 nær Gedser Light med damper UMBA på reise Kolding til Gdynia med levende hester.
Maskineri:
Dampmaskin, 3-sylinder, diam.: 13.8’’–22,4’’–38,0’’. Maskineri bygd ved Motala mek.
Verkstads nya AB. Motala Sverige. Kjeler samme.