v/H. Larsson-Fedde.
02/1953: Levert som BOW BRASIL til A/S Sobral ( Øyvind Lorentzen ) Oslo
12/1955: Omdøpt BLACK OSPREY
08/1957: Solgt til Comp. Nationale Belge de Transports Maritime SA ( Armement Deppe SA ) Antwerpen, Belgia, nytt navn BRUXELLES
06/1964: Solgt til K/S Olaf Pedersens Rederi A/S & Co ( Olaf Pedersens Rederi A/S ) Oslo, nytt navn SUNCLIPPER
06/1966: Overført til I/S Sunship ( Olaf Pedersens Rederi A/S ) Oslo
00/1968: Omdøpt SUNNY CLIPPER
05/1969: Solgt til Global Delta Inc ( Royal Steamship Agency Inc) Monrovia, Liberia, nytt navn SUNNY CLIPPER
00/1970: Omdøpt CLIPPER
03/1971: Drev på land i Haifa Bay etterat ankerne dregget i storm. Slept til Pireus 12/3. Ankom 25/4 men lagt opp. Solgt til Tyrkia for opphugging. Slept fra Pireus 29/8-1972 for Istanbul
Maskineri:
Dieselmotor , 2takt, dobbeltvirkende, 6 cylindere,diam. 720x1200mm. MAN maskineri bygget ved Kieler Howaldterke AG. Kiel, Tyskland.