M/S Bow Brasil

Kallesignal
LANT
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1953
Byggenummer
963
Leveringsmåned
Februar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
6.529
Nettotonnasje:
3.870
Dødvekt:
9.016

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 7200
Bygget av:
Masch.Augsburg-Nurnburg,Augsburg
Fart:
16,5

Dimensjoner

Lengde:
448.4'
Bredde:
58.2'
Dypgående:
32.2'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    02/1953: Levert som BOW BRASIL til A/S Sobral ( Øyvind Lorentzen ) Oslo 
    12/1955: Omdøpt  BLACK OSPREY
    08/1957: Solgt til Comp. Nationale Belge de Transports Maritime SA ( Armement Deppe SA ) Antwerpen, Belgia, nytt navn  BRUXELLES
    06/1964: Solgt til K/S Olaf Pedersens Rederi A/S & Co ( Olaf Pedersens Rederi A/S ) Oslo, nytt navn  SUNCLIPPER
    06/1966: Overført til I/S Sunship ( Olaf Pedersens Rederi A/S ) Oslo
    00/1968: Omdøpt  SUNNY CLIPPER
    05/1969: Solgt til Global Delta Inc ( Royal Steamship Agency Inc) Monrovia, Liberia, nytt navn  SUNNY  CLIPPER
    00/1970: Omdøpt  CLIPPER
    03/1971: Drev på land i Haifa Bay etterat ankerne dregget i storm. Slept til Pireus 12/3. Ankom 25/4  men lagt opp. Solgt til Tyrkia for opphugging. Slept fra Pireus 29/8-1972 for Istanbul


    Maskineri:
    Dieselmotor , 2takt, dobbeltvirkende, 6 cylindere,diam. 720x1200mm. MAN maskineri bygget ved Kieler Howaldterke AG. Kiel, Tyskland.