v/H. Larsson-Fedde.
/1943: The Royal Navy, U.K.- MMS 282
5/1946: Solgt for omb.v/Hasselørens Mek. Verk., Haugesund
5/1950: Mathias P. Eidesvik m.fl., Bømlo, Haugesund - BØMMELØY
/1950: Ny motor: Wichmann BHK 240 Fart: 9 knop
4/1960: Hans P. Berge, Bergen - BØMMELØY
/1965: Magnus Johannessen m.fl., Vedavågen, Haugesund - SVEMANN
/1968: Bryne Bilopphugning (John Reinshorn, Stavanger) Haugesund - SVEMANN
/1975: Jahn H. Vik, Haugesund - SVEMANN
/1977: Bjørn I. Kyvik. Haugesund - SVEMANN
5/1978: Fritz E. Shärenberg, Lisboa, Portugal-ombygges til 3 master skonnert av David Cheverton, Cowes, Isle of Wright. Levert ferdig 1979 som ERICH BORGMANN. Skal gå i turistfart i karibien. Videre skjebne ukjent
Maskineri:
Dieselmotor, 2takt enkeltvirkende - 4 cylindere diam. 320x320mm.
Maskineri bygget ved Wichm. M. Haldorsen & Sønner, Rubbestadneset, Norge.