1940 - Kontrahert av Rederi AB. Sylvia (Bilners), Gøteborg
1941 - Kontrakten solgt til AB. Transmarin, Helsingborg. Rederiet AB. Sylvia fikk ett av AB. Transmarines eldre skip som betaling.
15.1.1944 - Sjøsatt.
5/1944 - Levert til AB. Transmarin(Den lange leveringstiden berodde på at 2. verdenskrig pågikk og det var lite materialer å skaffe).
11/1954 - Solgt til Khedival Mail Line S.A.E. Alexandria, Egypt - nytt navn - AL KAHIRA
13.3.1959 - Under opphold i Oostende eksploderte dampkjelen og det oppsto store skader.
24.4.1959 - Skipet ble buksert til Antwerpen for besikigelse og erklært - Total Loss
30.4.1960 - Ankom J. Bakker & Zn. Brügge, Belgia for opphugging.
Maskineri:
Triple dampmaskine, 3 cylindere diam.20.1' - 29.5' - 52.4'x35.4'. Maskineri bygget ved AB. Lindholmens Varv, Gøteborg, Sverige.
Se også:
http://www.faktaomfartyg.se/ulla_1944.htm