v/H. Larsson-Fedde
02/1918: Levert som eskortetrawler JOHN WELSTEAD til The Royal Navy, UK
00/1922: Solgt til Pickering & Haldane's Steam Trawling Co, Hull, UK, nytt navn LORD HAREWOOD
00/1929: Solgt til Bunch Steam Fishing Co Ltd ( W. Crampin ) Grimsby, UK
06/1937: Solgt til A/S D/S Sydøen ( Olav B. Hess ) Bergen, nytt navn SYDØEN
00/1939: Solgt til A/S M/S Myrland ( Harald Olsen ) Haugesund, nytt navn MYRLAND ( R 26 H )
00/1939: Ny motor: Atlas BHK 500 Fart:
00/1941: Rekvirert av Britiske styrker i Lofoten den 3/3-1941 og beordret til UK. Forlot Svolvær
den 4/3-1941 med 10 personer om bord. Ankom Thorshavn den 7. mars.
Ombygd til Minesweeper FY 1784 og satt i alliert tjeneste
00/1945: Tilbakelevert til A/S D/S Myrland ( Harald Olsen ) Haugesund
00/1947: Ny motor: Mirless BHK 500 Fart:
05/1955: Solgt til Brødrene Davik A/S ( Severin Davik, Brattvåg) Ålesund, nytt navn HELLEFISK
00/1961: Ny motor: MAK BHK 850 Fart: 10 knop
06/1976: Solgt til I/S Jada ( Ernst Abrahamsen, Nærsnes ) Ålesund
00/1976: Nedrigget til lekter. Maskineri tatt ut
00/1977: Solgt til Edmund Hansen, Tønsberg
02/1984: Solgt til Lindav A/B, Landskrona, Sverige i februar 1984 for opphugging.
Maskineri:
Satt inn 1947:
Dieselmotor, 4takt, enkeltvirkende, 6 cyl. diam. 13 3/4"-21.0",
bygd ved Mirrlees Bickerton, Stockport, Uk.