v/H. Larsson-Fedde
07/1867: Levert som PRINCE MAHOMED TAWFIK til Egyptian Sulphur Co. Suez, Egypt
00/1883: Solgt til J. Casey, London, UK, nytt navn MEDINA
00/1884: Solgt til Telegraph Const. & Maintenance Co Ltd., London, UK
00/1888: Solgt til C. Furness, West Hartlepool, UK
01/1889: Solgt til H.C. Fischer, Korsør, Danmark
06/1889: Solgt til Korsør Dampskibsselskab, Korsør, Danmark
00/1891: Solgt til H. Rasmussen, Korsør, Danmark
02/1904: Solgt til Theodor Hansen m/fl., Haugesund, nytt navn BIRGIT
06/1905: Overført til D/S Birgits Rederi ( Th. Hansen ) Haugesund
00/1906: Overført til D/S Birgits Rederi ( Sigvart Rasmusen ) Haugesund
00/1916: Solgt til Martin Clausen, Haugesund
12/1916: Oppbrakt den 15/12-1916 ved Hoofden av tysk ubåt UB17 (Kapitänleutnant Ulrich Meier) og brakt til tysk havn og erklært god prise.
00/1917: Overført til Deutsches Reich, Reichkommisar für dei Seeschiffahrt, Tyskland
00/1920: Solgt til Eugen Schnaas, Stettin, Tyskland, nytt navn GUSTAV FISCHER
00/1922: Omdøpt NIXE
00/1924: Solgt til A. Møller, Hamburg, Tyskland
00/1925: Solgt til Carl Wilh. Ohlig, Hamburg, Tyskland
00/1925: Solgt til opphugging
Skipsførere:
Theodor J. Sørhaug
1916: Austad
Maskineri:
Compound dampmskin, 2 cylidere diam. 14.6".26.3". Maskineri bygget ved J. Jamieson,& Co. Newcastle, England. Kjeler bygget ved Kockums mek. Verksted, Malmø, Sverige.
Se også:
https://www.uboat.net/wwi/ships_hit/6811.html