5/1936 - Levert fra Bremer Vulkan, Vegesack som ett av fem identiske fartøyer til Unilevers fangstselskap Southern Whaling & Sealing Co., London - SOUTHERN BREEZE 3/1940 - Rekvirert i mars av Royal Navy - HMS SOUTHERN BREEZE 1941 - Kjøpt av Salvesen i september mens under RN kommando. Navn uendret. (Unilever avgjorde å ikke gjenoppta hvalfangst etter krigen og solgte SW&S totale fangstflåte på to kokerier og 15 hvalbåter til Salvesen over ett). 1945 Klargjort for hvalfangst etter endt krigstjeneste og fanget med Fl.k. EMPIRE VENTURE sesongen 1945/46 1/1946 Returnert eiere. Fanget sesongene 1946/47 og 47/48 med Fl.k. SOUTHERN VENTURER. 1948 - Fanget for Leith Harbour, Syd Georgia 1948/49 og 49/50 5/1950 Solgt til Australian Whaling Commission, Fremantle West Australia - nytt navn - GASCOYNE Fanget ved landstasjon Carnarvon på Babbage Island i årene 1950 – ’55. 1955 - Solgt til Nor’ West Whaling Co. Ltd., og fortsatte virksomheten ved samme landstasjon. Navn uendret. 1966 - Solgt til Cheynes Beach Holdings Ltd., Fremantle W.A. Mulig (ikke dokumentert) i opplag som reservebåt ved selskapets landstasjon Cheynes Beach. Navn uendret. 11.12.1969 Solgt til havnevesenet i Fremantle. Uviss bruk, uvisst om navnendring. 9/1970 - Hugd i av Goldfields Metal Traders Ltd., Fremantle.
Maskineri: Triple dampmaskin, 3 cylindere diam. 16 1/2", 25" - 44 1/2"-26". Maskineri bygget ved Bremer Vulcan, Vegesac, Tyskland.