M/T Vildkat

Andre navn
ex Bremanger
Kallesignal
LLUI
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1946
Byggenummer
15
Leveringsmåned
April

Tonnasje

Bruttotonnasje:
471
Nettotonnasje:
174
Dødvekt:
514

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 550 NHK 92
Bygget av:
Motorenw.Mannheim A/G,Mannheim
Fart:
11

Dimensjoner

Lengde:
167.5'
Bredde:
25.8'
Dypgående:
10.9'
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    BESTILT AV TYSKE STYRKER I NORGE,SJØSATT UNDER NAVNET  BREMANGER

    04/1946: Levert som BREMANGER til Den Norske Stat, Oslo 
    04/1946: Solgt til Skibs A/S Småtank ( S. Ditlev Simonsen) Oslo, nytt navn  VILDKAT
    08/1946: Solgt til The Eastern Shipping Co.A/S (Roy Engelstad) Oslo, nytt navn  KLØVERSUND
    00/1949: Overført til The Eastern Shipping Co.A/S, Oslo 
    12/1949: Solgt til Skibs A/S Widan ( Wilh. Neumann ) Bergen, nytt navn  WIDAN
    06/1951: Solgt til Skibs A/S Tanis  (Schjelderup & Dotzler ) Bergen, nytt navn  TANIS
    04/1954: Solgt til Lars G. Johansson P/R, Skärhamn, Sverige 
    00/1955: Omdøpt  TANUS
    11/1959: Solgt til Thunrederiene A/B( H. Källsson ) Lidkjøping, Sverige, nytt navn  THUNTANK III
    07/1961: Solgt til Rederi A/B Castor( A.E. Pettersson) Uddevalla, Sverige, nytt navn  LINDFJORD
    03/1963: Solgt til S.P.U.M., Port Service, Gdynia, Polen, nytt navn  REGLE
    00/1979: Opphugget ved Raduna Shipyard, Gdansk, Polen.


    Maskineri:
    Dieselmotor, Deutz. 4-takt/enkltv., 6-sylinder, syl. dim.: 375x 550 mm. Maskineri bygget ved Motoren Werke Mannheim AG. Mannheim, Tyskland.