M/S Vera

Kallesignal
LNLC
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1955
Byggenummer
147
Leveringsmåned
Februar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
1.598
Nettotonnasje:
754
Dødvekt:
1.980

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 3250
Fart:
15

Dimensjoner

Lengde:
90,22m
Bredde:
13,13m
Dypgående:
5,18m
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    02/1955: Levert som VERA til Skibs A/S Danmotor ( V. Burkoff ) Oslo 
    12/1965: Solgt til Sigurd Haavik A/S, Haugesund, nytt navn  VIKFROST
    00/1972: Solgt til Danielle Shipping Ltd ( Bowline Int. Ltd ) Panama, nytt navn  MARDINA COOLER
    09/1973: Omdøpt  ARMASAL I
    05/1974: Solgt til Comp. Nav. Garcia ( Folis C. Georgopoulos ) Panama, nytt navn  BETTY MAE
    01/1975: Solgt til Betty Mae Ltd., Panama 
    07/1975: Solgt til Ali Ahmed Nayed Co., Tripoli, Libya, nytt navn  RAFIG II
    00/1980: Solgt til Gen. National Maritime Transport Co., Tripoli, Libya
    12/1980: Solgt til Lebanese Sudanese Marine Transport Co.Ltd., Beirut, Lebanon, nytt navn  CAPTAIN SAEED
    00/1982: Solgt til  Calci Carabott & Caramelo Grech, Valetta, Malta, nytt navn  GOLDEN STAR
    00/1983: Solgt til K.G.C. Shipping Ltd., Valetta 
    00/1986: Solgt til Ukjent eier i Honduras, nytt navn  STAR I
    11/1986: Solgt Pakistan for opphugging. Ankom Gadani Beach den 30/11-1986


    Maskineri:
    Dieselmotor- 6 cyl. 2takt enkeltvirkende.diam. 600x1040mm. Maskineri bygd ved Sulzer Bros. Ltd. Winterthur, Sveitz.