Bilde fra Sjøhistoriskmuseum
HISTORIKK: v/H. Larsson-Fedde
/1884: Ångf. A/B Nornan (Th. Ahrenberg) Gøteborg, Sverige "IRIS"
2/1920: Rederi A/B Egon (S.M. Stjerna, Limhamn) Malmø, Sverige do
11/1939: Grunnstøtte 24/11 i Moonsund utenfor Tallin på reise Tallin
til Riga. Reparert i Tallin. Lagt i opplag
7/1941: Laiva O/Y Kuudes (H.Liljestrand)Helsinki. Ikke reg. i Finland "KUUDES"
4/1942: Rederi A/B Diana (T. Ulff) Stockholm, Sverige "DORIS"
/1942: Rederi A/B Ingmann (T. Carlbom) Stockholm, Sverige "INGALILL"
6/1944: Pehr Erik Santesson, Ystad, Sverige "ORKAN"
6/1946: Rederi A/B Ranja (P. E. Santesson) Ystad, Sverige do
9/1948: Rederi A/B Mellba (Mauritz Mellbin) Stockholm do
10/1949: Per Erik Santesson, Ystad, Sveruge "AURORE"
2/1951: Bengt August Nilsson, Åkulla, Rolfstorp, Sverige "ARVID"
12/1952: Sven-Olof Christensson m.fl, Hamburgsund, Gøteborg do
12/1952: ny motor: Skandia BHK 315 Fart:
8/1953: omdøpt "MISTRAL"
8/1956: Forliste 30/8 ved Hoburgens Fyr på Barshagagrund på
reise Riga til Kristinehamn. Alle reddet
Maskineri:
Compound dampmaskin - 2 cylindere diam.16"& 28"-20".
Maskineri bygget ved Gøteborgs Mek. Verkstads, Gøteborg.