v/H. Larsson-Fedde.
9/1895: Den Norske Statstelegraf, Kristiania - TELEGRAF
/1907: Den Norske Rikstelegraf, Kristiania/Oslo - TELEGRAF
/1909: Forl. 38.7'- BRUTTO: 200 tonn. NET:98 tonn
/1928: Den Norske Rikstelegraf(Telegrafstyret)Oslo - TELEGRAF
/1938: Den Norske Rikstelegraf(Telegrafstyret) Bergen - TELEGRAF
/1946: Den Norske Stat( Telegrafverket) Bergen - TELEGRAF
9/1958: O. Myklebust, Fonnes, Bergen - TRYGGHEIM
/1959: Ombygd til lasteskip v/Mastrevik Slip & Mek.Verk.
/1959: ny motor: Skandia
10/1967: Grunnstøtte 25/10 på Fugløy i Salten på reise Tr.heim til Troms med stykkgods. Sank dagen etter. Hevet etter få dager. Slept til Bodø for besiktelse. Kondemnert.
7/1968: Kåre Tornes, Tornes, Molde - TELEGRAF
/1970: ny motor: Normo BHK 280
/1971: Jan Hagerup P/R, Elnesvågen, Molde - TELEGRAF
/1972: Jan Hagerup, Elnesvågen, Molde - TELEGRAF
11/1983: Kondemnert og senket 16/11 i Moldefjorden
Maskineri:
Triple dampmaskin - 3 cylindere diam.10,0",16,0" & 25.0"-18.0".
Bygget ved Kristiansand Mek. Verksted, Kristiansand. Kjeler samme.