8/1929 - Levert som TORLYN til A/S Odd (A/S Thor Dahl), Sandefjord.
1930 - Overtatt av Bryde & Dahls Hvalfangerselskap A/S (A/S Thor Dahl), Sandefjord.
4/1940 - Disp. overtatt av NORTRASHIP.
1/1941 - Kapret 14. januar 1941 av tysk hjelpekrysser - PINGUIN
(Kilde: Nortraships flåte. 1. Hegland).
i pos. 57.45 S, 02.30 Ø. Sendt til Bordeaux, senere til Antwerpen for ombygging til eskortefartøy.
5/1942 - Satt i tjeneste for Die Kriegsmarine som UJ 1218 den 16. mai 1942.
5/1944 - Omdøpt - NH 05 den 1. mai 1944.
5/1944 - Omdøpt - V 6506 15. mai.
1945 - Benyttet i GM/SA (German Mine-Sweeping Administration).
1947 - Tilbakelevert reder.
1947 - Solgt til Kr. Gjølberg, Oslo.
1949 - Omdøpt - FINNHVAL III
1/1956 - Solgt til Arne Dybvik P/R, Flekkefjord. Omdøpt - LAFJORD
1957 - Ombygd til M/Fi.:265 brt,. 93 nrt. 6 syl. 2T DM (Wichmann Motorfabrikk A/L, Rubbestadneset), 600 bHK.
1961 - Solgt til A/S Lafjord (Alf Møgster, Storebø), Bergen (H-20-AV).
1963 - Forlenget: 299 brt, 118 nrt 137.4 x 23.9 x 14.0.
1967 - Solgt til Emil L. Sæle m. fl., Sæle i Øygarden/Bergen. Omdøpt - SÆLODDEN (H-1-ØN)
1977 - Overtatt av P/R Sælodden (Emil L. Sæle, Sæle i Øygarden), Bergen.
1978 - Ombygget: 331 brt, 155 nrt.
1981 - Omdøpt - SÆLEVÅG
1982 - Solgt til P/R Kippernes (Egil Kongshaug, Bruhagen), Kristiansund. Omdøpt - KIPPERNES - (M-7-AV).
1983 - Overført til P/R Kipper (Egil Kongshaug, Bruhagen), Kristiansund.
9/1983 - Solgt til Sociedad Pesquera Kipper Ltda, Valparaiso, Chile.
14.2.1988 - Grunnstøtte N av Caldera og ble vrak.
Maskineri:
Trippel dampmaskin, 3- sylindre dim.: 13,8"-22"-37,5".
Bygget ved A/S Akers mek. Verksted, Oslo.
Kjeler bygget ved N. Eastern Marine Engineering Co. Ld, Wallsend, UK.