v/H. Larsson-Fedde.
Kontrahert av NV Hollandsche Algemeene Atlantische Scheepvaartmij., Amsterdam
06/1920: Levert som GREVELINGEN til NV Maats Zeevrachtvaart ( A.Jordens Jr ) Rotterdam, Holland
04/1921: Overtatt av NV Nederlandsche Scheepshypotheekbank, Rotterdam
07/1921: Solgt til Fulwell S. S. Co. Ltd ( E.T. Dinsdale & Co ) Sunderland, UK, nytt navn CARHAM
00/1926: Solgt til T. Young, Sunderland, UK
00/1927: Overført til T. Young ( T. G. Irving Ltd ) Sunderland, UK.
00/1929: Solgt til Skips A/S Sunnland ( C. K. Christophersen ) Drammen, nytt navn SUNNLAND
00/1931: Solgt til Rederi A/S Sunnland ( Erling Mortensen ) Oslo
00/1932: Overført til Rederi A/S Sunn ( Erling Mortensen A/S ) Oslo
00/1933: Overført til Rederi A/S Sunn ( Bucha Godager & Co ) Oslo
00/1935: Overført til Rederi A/S Sunn ( Odd Godager ) Oslo
00/1937: Omdøpt KONG FRODE
00/1938: Solgt til Anton Nielsen's Rederi A/S ( Anton Nielsen ) Bergen, nytt navn NYDALEN
00/1939: Solgt til A/S D/S Nydalen ( Th. Simonsen ) Odda
03/1940: Grunnstøtte på skotskekysten den 31/3-1940 på reise Runcorn til Methill i ballast.
Brakt flott, men ble kondemnert etter besiktelse.
Maskineri:
Triple 3 cyl. diam.13.0"-21.0"-34.0", bygd av J. & A. van der Schuit,
Papendrecht, Holland, Kjeler samme.