1909 - Levert fra Thorskog Mekaniska Verkstad, Lödöse, Sverige til P. Larsson, Lödöse, Sverige - ATLAS 1915 - Solgt til K. Sandaas, Kragerø. 2/1915 - Videresolgt samme år til Skips A/S Fritzøe VBugge & Olsen , Larvik - nytt navn - FRITZØE 21.10.1916 -Tatt som prise og erklært som god prise i posisjon 55.39N og 00.57Ø på reise fra Larvik til London med tømmer. Skipet ble beholdt av tyskerne. Tatt av tysk ubåt UB-21 ( Kapitänleutnant Ernst Hashagen ) 1918 - Ombygget ved Stocks & Kolbe Schiffswerft und Baugeshäft, Wellingdorf, Kiel, Tyskland til bergings båt og satt i fart for Deutsches Reich, Reichskomisar fur die Seeschiffahrt v/Deutsche Schiffhebungs-Ges. "Odin" - nytt navn - MUNIN 1920 - Overtatt av Deutsches Reich. Ombygget til lasteskip igjen ved A. G. Neptun, Rostock, Tyskland 1922 - Solgt til Oldenburg-Portugiesische Dampfschiffs-Rhederei, Oldenburg, Tyskland - nyttnavn - BRAKE - reg Hamburg 1925 - Solgt til Johannes Ick G.m.b.H., Hamburg, Tyskland 1939 - Solgt til Arthur Sommer v/Johannes Ick , Hamburg, Tyskland 1949 - Overtatt av Johannes Ick Reederei, Hamburg, Vest-Tyskland. 22.4.1954 - Ank. Dunston-on-Tyne, UK for hugging ved Clayton & Davie, Ltd.
Maskineri: Compound dampmaskin, 2cylindret diameter 16.".0 - 30.0". Maskineri bygget ved Thorskog Mekaniska Verkstad, Lödöse, Sverige. Kjeler samme.