M/S Normundo

Andre navn
ex Alfa
Kallesignal
LCGL
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1949
Byggenummer
317
Leveringsmåned
Juli

Tonnasje

Bruttotonnasje:
2.641
Nettotonnasje:
1.345
Dødvekt:
4.600

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 1800
Fart:
12,5

Dimensjoner

Lengde:
346.4'
Bredde:
48.3
Dypgående:
19.8
  • HISTORIKK:
    v/H. Larsson-Fedde.

    07/1949: Levert som ALFA til Alfred Falter Shipowner, Monrovia, Liberia                                  
    01/1952: Solgt til Skibs A/S Skibsfart ( Jac.Salvesen ) Farsund, nytt navn  NORMUNDO
    00/1956: Omdøpt  WILLMAR
    00/1962: Overført til A/S Salvesen ( Jac.Salvesen ) Farsund                          
    05/1963: Solgt til Jacob Sannes & Co., Bodø, nytt navn  BODIN
    00/1965: Overført til Skips A/S Bodin ( Jacob Sannes ) Bodø                      
    05/1966: Drev på land ved Vliessingen etter explosion og brann i maskinrommet den 28/5 på reise Antwerpen til  Rotterdam. Kondemnert og solgt " as it "
    07/1966: Solgt til George Moundreas & Bros. SA., Pireus, Hellas, nytt navn  GOOD HOPE
    00/1973: Solgt til Unimax Shipping Panama SA, Pireus, Hellas, nytt navn  PANGRI
    00/1976: Solgt til Trader Maritime Co. Ltd., Limassol, Cypros, nytt navn  AGNI
    08/1977: Solgt til Pakistan for opphugging. Ankom Gadani Beach den 4/8-1977.


    Maskineri:
    Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 6cylinder, diameter 500 x 900 mm. B&W maskineri lisensbygget ved John G. Kincaid & Co. Ltd, Greenock, Scotland.