20.11.1941 - Sjøsatt ved Moss Værft & Dokk, Moss. 5.5.1942 - Levert som Vorpostenboot LOME fra Moss Værft & Dokk, Moss til Die Kriegsmarine - LOME 1945 - Overtatt av den Norske stat, utrustet for hvalfangst,- nytt navn - NOR II 1947 - Solgt til A/S Kosmos v/Anders Jahre & Co A/S, Sandefjord - nytt navn - KOS 36 1962 - Solgt til norske skipsopphuggere, Surplus Trading Co., Nøtterøy, Maskin, kjeler, utrustning tatt ut. 5/1963 - I skroget solgt til Paul Blikfeldt, Tromsø. Videresolgt i desember til Mikkel Østervold, Salthelle, Bergen. Ombygget til fiskefartøy og gitt navnet - HAUGAGUT 1965 - Levert som snurper fra Fitjar mek. Verksted. 379 brt. 184 tons nrt.. Lengde 138' 5''. 6-sylindre, 2-takt/enkeltvirkende diesel, 780 BHK, levert av BMV. 1968 - Forlenget ved Mjellem & Karlsen. Lengde 149' 0''. 373 brt. 183 nrt. 1971 - Forlenget til 156' 0''. Ny tonnasje: 410 brt. 198 nrt. 1973 - Nytt hovedmaskineri. 8-sylindre, 4-takt/enkeltvirkende diesel, 1.400 BHK. Levert av Bergens mek. Verksteder, Bergen. (Normo). 1976 - Solgt til Solgt til P/R Vestliner, Måløy - VESTLINER 1988 - Solgt til Pacific Fisheries, Chile. 2008 - Fremdeles i drift iflg. Lloyd's Reg. Samme eier & navn.
Maskineri: Trippel dampmaskin - 3 sylindere diam. 15.0'-26.0'-13.3'. Maskiner bygget ved Moss Værft & Dokk. Moss. Kjeler samme.