v/H. Larsson-Fedde.
BYGD MED TRIPLE MOTOR 3 CYL. NHK 54
05/1907: Levert som MØRE til Møre Skjærgaards Dampskibsaktieselskab, Kristiansund N
05/1907: Kantret og sank den 15/5-1907 ved Svellingen,Frøya. 5 personer omkom
06/1907: Hevet, maskinen tatt ut
00/1909: Solgt til A/S Bergens Bugserbaads Kompani(Arthur B.Sars) Bergen, nytt navn BERGEN II
00/1909: Ny motor:C 2 cyl. NHK 22 Fart:7 knop ommålt: Dødvekt: 260 tonn. Brutto:218 tonn
00/1911: Solgt til A/S Vaagekallen ( O.J. Kaarbø ) Svolvær, nytt navn VAAGEKALLEN
05/1916: Solgt til O. Moene, Ålesund
07/1917: Solgt til Tvedt's Rederi A/S ( Alfred A. Tvedt ) Bergen
03/1919: Solgt til A/S Transitkontoret, Bergen
00/1922: Solgt til Skibs A/S D/S Vaagekallen ( A. Jacobsen & C. Andersen jr ) Bergen
03/1924: Solgt til D/S A/S Vaagekallen ( S.S. Bredal ) Stavanger
07/1925: Solgt til D/S A/S Løven ( Haakon Rachlew ) Sandefjord, nytt navn LØVEN II
01/1927: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( H. Rachlew ) Sandefjord
00/1928: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( Rachlews Kulforretning A/S ) Sandefjord
01/1929: Overført til D/S A/S Den Nye Løven ( Haakon Rachlew ) Sandefjord
06/1939: Overført til D/S A/S Løven ( Haakon Rachlew ) Sandefjord, nytt navn NILS JAKOBSEN
09/1941: Grunnstøtt 26. september 1941, se sjøforklaring.
00/1951: Ny motor: NORMO BHK 300 Fart: 8,5 knop
02/1952: Solgt til Martin Sætre, Mastrevik, Bergen, nytt navn SÆTRE
07/1955: Solgt til Olaf Rongevær P/R, Rongevær, Bergen, nytt navn BALØY
09/1967: Solgt til Ola Worpvik, Råkvåg, Trondheim, nytt navn STJØRNFJELL
00/1974: Ny motor: Caterpillar BHK 335
12/1978: Solgt til Marthon Dahl, Stavanger, nytt navn BALØY
06/1980: Solgt til Kristoffer Kristensen, Buøy, Stavanger
08/1984: Solgt til Britiske kjøpere, omdøpt BALOY
04/1985: Forlatt synkende den 14/4-1985 i pos. N 14.20', W 70.53' på reise Aruba
til Den Dominicanske Republic.
Maskineri
Compound dampmaskin 2 cylindere diam. 9.3"-20.3",
bygd ved Mjellem & Karlsen, Bergen. Kjeler samme.
Se også
http://www.warsailors.com/homefleet/shipsl.html#Ly