20.11.1941 Sjøsatt ved Moss Værft & Dokk, Moss.
5.5.1942 - Levert som Vorpostenboot fra Moss Verft & Dokk, Moss til Die Kriegsmarine - LOME
1945 - Overtatt av den Norske stat, utrustet for hvalfangst,- nytt navn - NOR II
1947 - Solgt til A/S Kosmos v/Anders Jahre & Co A/S, Sandefjord - nytt navn - KOS 36
1962 - Solgt til norske skipsopphuggere, Surplus Trading Co., Nøtterøy, Maskin, kjeler, utrustning tatt ut.
5/1963 - I skroget solgt til Paul Blikfeldt, Tromsø. Videresolgt i desember til Mikkel Østervold, Salthelle, Bergen. Ombygget til fiskefartøy og gitt navnet - HAUGAGUT
1965 - Levert som snurper fra Fitjar mek. Verksted. 379 brt. 184 tons nrt.. Lengde 138' 5''. 6-sylindret, 2-takt/enkeltv. diesel, 780 BHK, levert av BMV.
1968 - Forlenget ved Mjellem & Karlsen. Lengde 149' 0''. 373 brt. 183 nrt
1971 - Forlenget til 156' 0''. Ny tonnasje: 410 brt.198 nrt.
1973 - Nytt hovedmaskineri. 8-sylindret, 4-takt/enkeltv. diesel, 1.400 BHK. Levert av Bergens mek. Verksteder, Bergen. (Normo).
1976 - Solgt til Solgt til P/R Vestliner, Måløy - VESTLINER
1988 - Solgt til Pacific Fisheries, Chile.
2008 - Fremdeles i drift iflg. Lloyd's Reg. Samme eier & navn.
Maskineri:
Trippel dampmaskin - 3 sylindere diam. 15.0'-26.0'-13.3'.
Bygget ved Moss Verft & Dokk. Moss.
Kjeler samme.