v/H.Larsson-Fedde.
6/1936: Odd Bergs Tankrederi A/S (Odd Berg) Oslo - KOLLGRIM
9/1939: Soc.Francaise des Transport Petroliers S.A., Le Havre, Frankrike - PICARDIE
2/1940: Brakk i to i storm 1/2 i pos. 540 n.m. NW av Azorene.Forskipet sank og 12 personer omkom. Akterskipet bjerget og slept til Oman,Agier og lagt opp
10/1947: Akterskipet kjøpt av Olsen & Ugelstad.Slept til Kiel for påbygges av Howaldtswerke A/S nytt forskip.
4/1949: A/S Falkefjell & A/S Luksefjell (Olsen & Ugelstad) Oslo - SIREFJELL
BRT:8.477 t.NET:4.899 t.Dim:470.4'-61.1'- 34.5'
/1950: ny motor: M.A.N. BHK 4000 Fart: 12,5 knop
12/1955: Ombygd Bilcarrier i La Spezia.DWT:12.180 t.BRT:8.589 t. Net:4.811 tonn. DIM: 486.8'- 51.1'- 27.0'
/1959: A/S Dovrefjell,Falkefjell & Luksefjell (Olsen & Ugelstad) Oslo - SIREFJELL
10/1961: Solgt til Bermuda rederi som resolgte henne til Japan for opphugging. Ankom. Hirao 2/10-1961
Dieselmotor 2 takt enkeltvirkde. 6 cylindere diam. 450x1200 mm. B&W Lisensbygget ved Eriksberg Mekaniske Verkstads, Gøteborg.