v/H. Larsson-Fedde.
11/1884: Levert som ITUNA til London & Solway S.S. Co. Ltd., London, UK
00/1886: Solgt til Thomas Cowan, Grangemouth, UK
00/1895: Overført til Forth Steamship Co Ltd ( Thomas Cowan ) Grangemouth, UK
00/1897: Solgt til Jacob Kielland & H.O.Warloe m.fl., Trondheim
00/1900: Solgt til A/S D/S Ituna ( Albr. W. Selmer ) Trondheim
00/1907: Solgt til Ole L. Waage m.fl., Kopervik
01/1908: Grunnstøtte den 8/1-1908 på Langeland i ESE storm med snøtykke på reise Hadersleben til Rostock i ballast. Bjerget
00/1908: Solgt til O.A.A. Hirsch, Moss
00/1909: Overført til D/S A/S Fenris ( O.A.A. Hirsch ) Moss, nytt navn FENRIS
00/1913: Solgt til J.T. Østbø, Stavanger
06/1915: Solgt til D/S A/S Fenris ( Emil Lea ) Haugesund
00/1916: Solgt til Erik Evanger, Ålesund
00/1917: Solgt til Ingvald Bjørneboes Rederi A/S, Kristiansand S
00/1919: Solgt til Skibs A/S Crescendo ( Thor Hals ) Kristiania
08/1920: Solgt til J. Gasan, Valetta, Malta, nytt navn ITUNA
03/1921: Sunket etter mine explosion 26/3 utenfor Santa Maura på reise Pireus til Corfu og Malta med hvete.
Maskineri:
Compound dampmaskin, 2 cylindre diam. 16.5"-38.0". Maskineri bygget ved bygget ved Hudson & Corbett, Glasgow, Skottland. Kjeler samme.