D/S Mildrid

Kallesignal
LMBZ
Klasse
NV +1A1
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Byggeår
1946
Byggenummer
351
Leveringsmåned
desember

Tonnasje

Bruttotonnasje:
2.080
Nettotonnasje:
1.174
Dødvekt:
3.620

Maskin/motor

Maskin-/motortype:

Dimensjoner

  • Historikk
    v/H. Larsson-Fedde.

    12.12.1946: A/S Turid & D/S A/S Eldrid (Bachke & Co), Trondheim -MILDRID
    6.5.1949: Omdøpt NORMILDRID for charter
    /1950: A/S Turid & A/S Djerv (Bachke & Co), Trondheim - NORMILDRID
    20.12.1950: MILDRID
    8/1954: Brann i lasten 1/8. Slept inn til Harwich.
    23.12.1954: Kondemnert. Vraket solgt av assurandørene til Bj. Ruud-Pedersen, Oslo. Slept via Emden til Haugesund for reparasjon - nytt navn - ESCAPE
    7.10.1955: Lorentzen & Co (Lorentzens Rederi Co), Oslo - MAGNUS STOVE
    7.3.1956: I/S William (Pehrson & Wessel), Drammen - MARIKEN
    /1958: J.H.Wessels Kullforr. A/S (Pehrson & Wessel), Drammen - MARIKEN
    /1960: J.H.Wessels Kullforr. A/S P. Wessel & P. Norløff), Drammen - MARIKEN
    10.4.1963: D. Xanthopoulos & H. Gaitanos, Piraeus, Hellas - ALEXANDROS X
    /1970: P. Ricos & T. Strategou, Piraeus, Hellas - CAPETAN CONSTANDIS
    /1970 Solgt til opphugging i Hellas
    5.1970: Hugget av N. Savvas, Eleusis, Hellas.

    Maskineri:
    Compound dampmaskin 2 cylindre diam 13.0" x 11,5". Maskineri bygget ved Nylands Verksted, Oslo.

    Kilder

    Sjøfartsdirektoratets "Lappebøker".

    DNV Register, diverse årganger,

    Miramarshipindex.nz

    5gt59