1931 - Levert fra A/S Aalborg Maskin- og Skibsbyggeri, Aalborg, Danmark til Det Danske Postvæsen, København, Danmark. (I rute på Vildsund) - MORS 1939 - I rute på Næssund. 1948 - Solgt til Fredericia-Strib Overfarten af 1942 A/S, Fredericia, Danmark (I rute på Fredericia-Strib) - nytt navn - ØSTJYDEN 1949 - Solgt til Troms Fergestyre, Tromsø (I rute på Tromsøsundet) - nytt navn - BLÅMANNEN 1955 - Eier endret navn til Tromsø Ferje- og Busselskap, Tromsø. 1959 - Solgt til A/L Vesteraalens Trafikklag, Sortland ( Fra 1.7. I rute på Risøyhamn-Dragnes fra) 1960 - Reparert og modernisert. Ny innredning. Ny dieselmotor: GM 671. 2-takt/enkltv., 6-sylinder. 165 BHK. Bygget av General Motors Corp., Detroit, MI, USA. 10/1962 I opplag 9/1964 - Solgt til A/L Lofoten Trafikklag, Leknes. reparert og motor skiftet - nytt navn - LOFOTFERJE V 1965 - I rute på Fredvang-Finnbyen. 1974- Solgt til Norwegian Contractors A/S, Stavanger. Brukt til arbeid og transport. 1975 - Solgt til Arne Frantzen, Isfjorden/Molde (Samme bruk) - nytt navn - ISFJORD 1976 - Solgt til A/S Austevoll Ferjeselskap, Storebø/Bergen (I rute på Stolmen-Selbjørn) - nytt navn - STOLMASUND. 1982 - Lagt opp - nytt navn - STOLMASUND I 1983 - Solgt til Storebø & Co., Storebø/Bergen. (I bruk til arbeid og transport) nytt navn - KLEMKO 2/1985 - Nye mål: 40 brt, 16 nrt. 5/1990 - Solgt til Storebø Korrosjon Service A/S, Storebø/Bergen. I bruk som arbeidsbåt. 5/1994 Solgt til Huftagruppen ANS (Frode Møgster) Bekkjarvik/Bergen. I bruk som arbeidsbåt. 6.4.2004 - Solgt til Huftarlaks, Bekkjarvik. 6.4.2004 - Videresolgt samme dato til Sjøtroll Havbruk A/S, Bekkjarvik 4.2.2018 - Fremdeles i bruk
Maskineri: Dieselmotor, 2takt enkltvirkende, 6cylindere. Maskineri bygget ved General Motors Corp., Detroit, MI, USA.