v/H. Larsson-Fedde
00/1872: Levert som QUEEN OF THE FLEET til ukjent eier, UK
00/1900: Solgt til Feddersen & Nissen, , Hammerfest som Seil sælfanger
05/1913: Solgt til Arne Olsen, Elvebakken, Hammerfest ( F-12-A )
00/1913: Innsatt motor: av ukjent type BHK 32 Fart:
00/1916: ny motor: Bolinder BHK 86 Fart: 7 knop
03/1939: Solgt til Karl Anker Pettersen, Hammerfest
00/1944: Ombygd i Risør: Brutto: 86 tonn. Net: 32 tonn. Dim: 79.5'- 19.2'- 8.9'
06/1948: Overført til Karl Anker Pettersen, Tromsø
03/1954: Overført til Karl Anker Pettersen, Hammerfest, omdøpt NY-QUEEN
10/1963: Grunnstøtte den 31/10-1963 ved Vargsund da rormannen sovnet,
på reise Indrefjord til Alta i ballast, Totalforlis
Besetning: 5 mann
Ikke Passasjersertifikat
Kaptein: Karl Pettersen, Hammerfest
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 8.11.41 til 24.16.42.
I perioden gjennomførte 7 turer til Hammerfest, 6 til Honningsvåg, 1 til Mehamn,
6 turer til Vardø, tilsammen 20 turer med en samlet distanse på 7880 kvartmii.
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen