12/1893 - Levert fra Palmers' Shipbuilding & Iron Co. Ltd., Newcastle, UK for Dundee Loch Line Steam Ship Co. Ltd. v/ Andrew Leitch, Dundee, UK - LOCH TAY 1911 - Solgt til A/S Australia Whaling Co. v/ Chr. Monsen, Tønsberg. (Ombygget til datidens største og mest komplett utstyrte hvalkokeri ved Kaldnes Mekaniske Verksted, Tønsberg). 1914 - Selskapet ble oppløst og LOCH TAY ombygget til lasteskip. Deretter utleid til Chr. Nielsen, Larvik. Satt inn i ordinær fraktefart ved utbruddet av WW1 1916 - Ble sittende fast i pakkisen ved Newfoundlandsbankene i 10 dager mens hun var på reise fra Rotterdam, Nederland til New York, NY, USA i ballast. 23.10.1918 - Grunnstøtte og ble vrak ved Cap Ruby, Marokko mens hun var på reise fra La Plata, Argentina til Gibraltar for ordre med en last hvete.
Maskineri: Tiple dampmaskin. 3cylindret, diameter 28.0”-45.0”-74.0”. Maskineri bygget ved Palmers' Shipbuilding & Iron Co. Ltd., Newcastle, UK. Kjeler samme.