v/H. Larsson-Fedde
00/1904: Levert til ukjent eier
00/1916: Innsatt motor: Skandia BHK 90 Fart:
i/1921: Eid av A.E. Rensvik, Ålesund under navnet TRYGG I
00/1922; Solgt til Pettersen, Ringdal & Co. A/S, Ålesund ( M-178-A )
00/1934; Solgt til P.C. Skancke, Mehavn, Vardø
10/1936: Solgt til Feddersen & Nissen, Mehavn, Vardø ( F-1-G )
00/1936: Ny motor: Union BHK 63 Fart: 7 knop
00/1945: Forlenget: 15.3'- Brutto: 71 tonn. Net: 28 tonn. Lengde: 74.3'
06/1952: Solgt til Henrik Nissen, Bjarkøy, Harstad
11/1972: Kondemnert den 7/11-1972
Besetning: 5 mann
Ikke Passasjersertifikat
Kaptein: Iver Iversen
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 9.4.41 til 22.04.42.
I perioden gjennomførte 1 tur til Vardø
Deretter rekvirert av Tyske myndigheter
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen