M/K Trygg I

Tonnasje

Bruttotonnasje:
43
Nettotonnasje:
18

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
BHK 90
Fart:
7

Dimensjoner

Lengde:
59.0'
Bredde:
18.5'
Dypgående:
7.4'
  • HISTORIKK:  
    v/H. Larsson-Fedde

    00/1904: Levert til ukjent eier 
    00/1916: Innsatt motor: Skandia   BHK 90   Fart:
       i/1921: Eid av A.E. Rensvik, Ålesund under navnet  TRYGG I
    00/1922; Solgt til Pettersen, Ringdal & Co. A/S, Ålesund ( M-178-A ) 
    00/1934; Solgt til P.C. Skancke, Mehavn, Vardø
    10/1936: Solgt til Feddersen & Nissen, Mehavn, Vardø  ( F-1-G )
    00/1936: Ny motor: Union   BHK 63    Fart: 7  knop
    00/1945: Forlenget: 15.3'- Brutto: 71 tonn. Net: 28 tonn. Lengde: 74.3'
    06/1952: Solgt til Henrik Nissen, Bjarkøy, Harstad
    11/1972: Kondemnert den 7/11-1972

    Besetning: 5 mann

    Ikke Passasjersertifikat 

    Kaptein: Iver Iversen


    Leid motorkutter i erstatningsruten:

    Tromsø til Finnmark fra 9.4.41 til 22.04.42.

    I perioden gjennomførte 1 tur til Vardø
    Deretter rekvirert av Tyske myndigheter

     

     

     

     

    Kilder

    Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
    Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
    ved Einar B. Larsen