v/H. Larsson-Fedde
06/1894: Levert som Hjuldamper HAPARANDA til Ångfartyg Föreningens A/B i Haparanda
( C.F. Carlsson) Haparanda, Sverige
04/1910: Solgt til Trafik A/B Haparanda ( C.F. Carlsson ) Haoaranda, Sverige
00/1917: Overført til Trafik A/B Haparanda ( Gustaf Edlund ) Haparanda, Sverige
06/1920: Ommålt: Brutto: 246 tonn. Net: 155 tonn.
00/1930: Overført til Trafik A/B Haparanda ( Karl Styrman ) Haparanda, Sverige
00/1931: I opplag i Granviks havn, Seskarö, Sverige
05/1934: Utgått av registeret som opphugget
02/1936: Skroget solgt til Matti E. Korpi, Himanka, Kemi, Finland
10/1936: Oppbygd som lastefartøy med to dieselmotor fra Eriksberg. BHK 120 Fart:
Ommålt: Brutto: 165 tonn. Net: 90 tonn. nytt navn KAJAVA
06/1939: Solgt til Anselm Sundman, Mariehamn, Finland
07/1941: Solgt til Helmi Salonen, Helsingfors, Mariehamn, Finland
01/1942: Solgt til Valter Granberg, Granø, Mariehamn for trafikk langs norskekysten
10/1944: Beslaglagt i Narviks havn av Seetransport Norwegen in Auftrag des
Oberkommando der Kriegsmarine.
00/1945: Tilbakeført til Valkom Rederi A/B ( Valter Granberg ) Mariehamn, Finland
12/1945: Grunnstøtte ved Kopparholmene, sør av Arkösund den 23/12-1945
12/1946: Grunnstøtte i dårlig vær utenfor Lövikslandet, nprd ab Härnösand den 4/12-1946
01/1948: Solgt til Salon Laiva O/Y ( Joann Salem ) Mariehamn
11/1950: Solgt til Torsten Rudilf Bostrøm & Tycho Johannes Öhlund ( Torsten Bostrøm ) Kalix,
Sverige , nytt navn TROLLÖ
03/1951: Ommålt: Brutto: 178 tonn. Net: 124 tonn
00/1952: Ny motor: Penta BHK 264 Fart:
08/1954: Solgt til Gustaf Rudolf Bøström, , Båtskärnäs, Sverige
09/1956: Solgt til Thorvald Urne Rudolf Rubin, Djurö, Möja, Sverige, nytt navn NORDANVIND
00/1966: Ny motor: Scania BHK 300 Fart:
08/1974: Solgt til Jansson & Co. H/B ( Gunnar Herbert Johansson ) Värmdö, Sverige
09/1979: Overført til Jansson & Co. A(B, Värmdö, Sverige
00/1980: Omb. ved Kummelnäs Varv, Nacka.Brutto:297 tonn. Net:78 tonn. Dim:45,22-6,00-1,82m
00/1980: Ny motor: Scania BHK 470 Fart:
07/1994: Solgt til Westerbergs Grus A/B, Värmdö, Sverige
00/2003: Ny motor: Scania BHK 720 Fart:
00/2024: Fremdeles i fart/ Still in service