1871 - Levert fra Palmers’ Shipbuilding & Iron Co., Jarrow, Newcastle, England for Henry D. Pochin, London, England - VILDOSALA 1873 - Solgt til Palgrave & Murphy, Dublin, Irland. 1874 - Solgt til General Iron Steam Collier Co. Ltd, London. 1880 - Solgt til Pyman, Bell & Co., London. 1901 - Overført til Pyman, Bell & Co. Ltd, London. 1902 - Solgt til N. Schnobel, Libau, Russland - nytt navn - DAL’NIY 1909 - Solgt til A/S Dampskipet Heidrun v/ O. Mohn, Kristiania - nytt navn - HEIDRUN 8/1915 Solgt til A/S Heidrun v/ Finn Friis & Carl Otto Lund, Drammen. 24.12.1915 - Seilte fra Swansea, Wales og forsvant mens hun var på reise til Rouen, Frankrike med kull. 16 mann omkom.
Maskineri: Compound dampmaskin. 2cylindere, diameter 25,0”–50,0”. Maskineri bygget ved Palmers’ Shipbuilding & Iron Co., Jarrow, Newcastle, England. Kjeler bygget ved Blair & Company, Stocton on Tees, England.
Minnehallen i Stavern skriver: DSHEIDRUN forsvant i desember 1915. Skipet gikk 24. desember fra Swansea på reise til Rouen i Frankrike med kull. Været i kanalen var på tidspunktet stormfullt. Den 31. desember ble det funnet vrakgods fra skipet ved Penzance. 16 personer omkom i forliset. Ved Church Cove Church i Cornwall er de omkomne minnet på en gravstein.