v/H. Larsson-Fedde
04/1907: Levert som skonnert SPECULANT til Adrianus Johannes Muller, Dordrecht, Holland.
09/1917: Sprang lekk 12/9-1917 nord av Holland på reise Skoghall, Värmland, Sverige til Leerdam
med trelast. Besetningen på 3 mann ble om bord i 3 døgn før de etter 1½ døgns roing i
livbåten kom i land. Hun fløt på lasten og den nordlige strømmen førte henne inn til
Skallingen, Danmark. Den 18/10 grunnstøtte hun utenfor alarmeringshuset Benet,
vest av Benknolde, Danmark.
11/1917: Solgt på auksjon til Raun Bybergs Skibsbyggeri, Esbjerg, Danmark
03/1918; Bragt flott 27/3-1918 av D/S NORDSØEN og tatt inn til Esbjerg, Danmark for reparasjon.
00/1918: Innsatt motor: Alpha BHK 33 Fart:
00/1919: Solgt til Holger Fischer, Kristiania.
08/1923: Solgt til Mathias Nielsen, Aabenraa, Danmark, nytt navn ILSE
06/1925: Sank den 18/6-1925 i hardt vær utenfor Rügen, Tyskland på reise Karlskrona, Sverige
til Altona, Tyskland med 180 tonn brostein. Mannskapet berget seg inn til Rügen.
Maskineri:
Dieselmotor, 4takt enkeltvirkende, 2cyl., diameter 261 x 327 mm,
bygd av Frederikshavns Jernstøperi & Maskinfabrik