7/1941 - Kontrahert av Die Kriegsmarine, Tyskland av A/S Pusnes Mek. Verksted, Arendal -skipet skulle hete - SVINØY 1945 - Overtatt av Den Norske Stat, Oslo. 6/1946 - Solgt til Skibs-A/S Eidsiva v/ Sverre Ditlev-Simonsen & Co., Oslo. 17.6.1947 - Sjøsatt - nytt navn - VILDREN 7/1947 - Solgt The Eastern Shipping Co. A/S V/ Roy Englestad & Co. Oslo - nytt navn - KLØVERNES 26.2.1948 - Ferdigstilt 1949 - Rederiet konkurs. Lagt opp i utlandet. 20.9.1949 - Solgt på tvangsauksjon for NOK 690.000 til Norsk Skibshypotek Bank, Bergen. 10/1949 - Solgt til Norsk Tankanlæg A/S, Oslo - nytt navn - MIL 1 1955 - Nytt navn - BP 1 6/1963 - Solgt til Egidio Baradel & C., Venezia, Italia - nytt navn - S. EGIDIO 1971 - Solgt til Mediterranea Vini S.p.A., Venezia. 1973 - Solgt til Angeliki J. Daifas & Co., Piraeus, Hellas - nytt navn - MEGALOCHARI III 1976 - Solgt til Aristos Kaisis, Limassol, Kypros - nytt navn - MEGALOHARI 1982 - Solgt til Victoria Cia. Naviera S.A., Limassol. 3/1982 - Hogging begynte ved Konitsa Navigation Co., Limassol.
Maskineri: Dieselmotor, 4takt enkltvirkende, 6cylindere, diameter 375 x 550 mm. Maskineri bygget ved Motorenwerke Mannheim A. G., Mannheim, Tyskland.