M/T Vildren

Andre navn
Svinøy
Kallesignal
LMWW
Klasse
DNV1A1 Tankskip fpr oljelast
Rederi
Nasjonalitet
Norge flaggNorge
Hjemmehavn
Mønstringsdistrikt

Verft

Navn
Byggeår
1948
Byggenummer
65
Leveringsmåned
Februar

Tonnasje

Bruttotonnasje:
474
Nettotonnasje:
218
Dødvekt:
600

Maskin/motor

Maskin-/motortype:
Maskin-/motor ytelse:
Bhk 550 V/ 250 rpm
Bygget av:
Motorenw.Mannheim A/G,Mannheim
Fart:
11 knop

Dimensjoner

Lengde:
159.5'
Bredde:
25.8'
Dypgående:
10.9'
  • Historikk:

    7/1941 - Kontrahert  av Die Kriegsmarine, Tyskland av A/S Pusnes Mek. Verksted, Arendal -skipet skulle hete - SVINØY
    1945 - Overtatt av Den Norske Stat, Oslo.
    6/1946 - Solgt til Skibs-A/S Eidsiva v/ Sverre Ditlev-Simonsen & Co., Oslo.
    17.6.1947 - Sjøsatt - nytt navn - VILDREN
    7/1947 - Solgt The Eastern Shipping Co. A/S V/ Roy Englestad & Co. Oslo - nytt navn - KLØVERNES
    26.2.1948 - Ferdigstilt 
    1949 - Rederiet konkurs. Lagt opp i utlandet.
    20.9.1949 - Solgt på tvangsauksjon for NOK 690.000 til Norsk Skibshypotek Bank, Bergen.
    10/1949 - Solgt til Norsk Tankanlæg A/S, Oslo - nytt navn - MIL 1
    1955 - Nytt navn - BP 1
    6/1963 - Solgt til Egidio Baradel & C., Venezia, Italia - nytt navn - S. EGIDIO
    1971 - Solgt til Mediterranea Vini S.p.A., Venezia.
    1973 - Solgt til Angeliki J. Daifas & Co., Piraeus, Hellas - nytt navn - MEGALOCHARI III
    1976 - Solgt til Aristos Kaisis, Limassol, Kypros - nytt navn - MEGALOHARI
    1982 - Solgt til Victoria Cia. Naviera S.A., Limassol.
    3/1982 - Hogging begynte ved Konitsa Navigation Co., Limassol.

    Maskineri:
    Dieselmotor, 4takt enkltvirkende, 6cylindere, diameter 375 x 550 mm. Maskineri bygget ved Motorenwerke Mannheim A. G., Mannheim, Tyskland.