21.5.1873 - Levert fra Bonnesenska varvet, Malmö, Sverige for A/B Svea, Stockholm, Sverige - ULLER 1874 - Solgt til Ångfartygs A/B Søndra Helsingland v/ Carl Daniel Nordström, Stockholm. 1880 - Solgt til Hakon Madsen m. fl., Stavanger. 1889 - Overført til Madsen & Jespersen, Stavanger. 1901 - Overført til Madsen & Jespersen m. fl., Stavanger. 22.4.1910 - Forlatt under ankerligge ved Kambanes, Island mens hun var på reise fra Stavanger til Island med agnsild. Kjelen hadde sprunget lekk og fylte maskinrommet med damp. Mannskapet rodde in til Stodvardfjord, Island. Fra land kunne de se fartøyet sank noen timer senere.
Maskineri: Compound dampmaskin, 4 cylindere diameter 2x12.0" - 2x24.9". Maskineri bygget ved Burmeister & Wain, København, Danmark. Kjeler samme. 1884 - Kjeler installert bygget ved Stavanger Støberi & Dok. Stavanger.