v/H. Larsson-Fedde
00/1932: Levert som HELT til Ingebrigt Bakke & Konrad Hamre, Steinsland, Bergen
00/1934: Solgt til C. Benestad, Kristiansand S
05/1937: Solgt til Paul M. Solsvik, Sotra, Bergen
00/1937: Forlenget 8.3'- Brutto: 72 tonn. Net: 38 tonn
12/1950: Solgt til Ludvig Paulsen, Vedavågen, Bergen
07/1952: Overført til Ludvig Paulsen, Vedavågen, Kopervik
08/1956: Solgt til Gunvald Ottesen, Sagvåg, Kopervik
04/1959: Solgt til Gunnar Andersen, Kil, Kragerø
08/1963: Solgt til Nils Urangsæter, Urangvåg, Bømlo, Kragerø
01/1968: Solgt til Erling Leiren, Stamneshella, Kragerø
05/1973: Solgt til P/R Richard Veland, Landås, Kragerø
11/1976: Solgt til Bjørn Jakob Vevle, Skyggestrand, Bergen
12/1990: Solgt til Børje Møster, Laksevåg, Bergen
03/1994: Solgt til M/K Helt, Isdalstø, Bergen
07/1994: Ommålt: Brutto: 71 tonn. Net: 21 tonn
09/1997: Solgt til Stiftelsen Helt, Isdalstø, Bergen
05/2000: Solgt til Per Olav Baarli, Stathelle, Kristiansand S
10/2001: Overført til Per Olav Baarli, Bergen
03/2004: Solgt til Arne Thorstein Holkestad, Vallersund, Trondheim
11/2015: Overført til Bjugn Sparebank, Bjugn, Trondheim
00/2023: Fremdeles i fart/ Still in service
Besetning: 5 mann
Ikke Passasjersertifikat
Kaptein: Olav Isaksen
Leid motorkutter i erstatningsruten:
Tromsø til Finnmark fra 19.5.43 til 5.7.47.
I perioden gjennomførte 2 turer til Honningsvåg, 2 til Båtsfjord og 1 tur til Vadsø,
tilsammen 5 turer med en samlet distanse på 2488 kvartmii.
Ref: Hurtigruteselskapenes Erstatningsrutefart
Tromsø-Finnmark Oktober 1941 til Oktober 1944
ved Einar B. Larsen