1918 - Levert fra ukjent verft i Finnfjordeid for Det Helgelandske D/S, Sandnessjøen. For transport av torv mellom Neppelberg og Sandnessjøen - TORV 1919 - Dieselmotor installert. Bolinder. 40 BHK. 1925 - I fisketransport fra Træna og Selvær. Også i bruk som helgeturbåt til Simsødalen i Leirfjorden med skiturister 1931 - Solgt til Mikael Vikdal, Mosjøen. I fraktefart. 1937 - Solgt til Erling Steinrud, Mosjøen. I fraktefart mellom Trondheim og Troms. 1938- Forlenget og ombygget i Ulsteinvik. Ny tonnasje: 50 brt, 24 nrt. L: 76’. 3/1960 - Solgt til P/R v/ Egil Bakke og Øystein Ramfjord, Lauvøya i Vikna. I fraktefart på kysten. 1966 - Solgt til Asbjørn Oldervik, Aure. 1/1968 -Grunnstøtte ved Nord-Arnøy. Gled av og sank. Mannskapet berget av Hurtigruten.
Maskineri: Dieselmotor, Maskineri bygget ved J. & C. G. Bolinders mek. Verkstads AB, Stockholm, Sverige.