5/1889 - Levert fra Cochrane, Cooper & Schoffield, Beverley, England til Grimsby Union Steam Fishing Co. Ltd, Grimsby, England - ULYSSES 1899 - Solgt til F. J. Brown, Grimsby (GY.198). 1/1915 - Overtatt av The Royal Navy. Brukt som minesveiper - nytt navn - HMS ULYSSES 7/1916 - Nytt navn - HMS ULYSSES II 11/1918 - Returnert til eierne - navn tilbake - ULYSSES 27.2.1925 - Innkjøpt til Norge av Lauritz Stokka, Sandnes - nytt navn - JUSTI 14.7.1927 Solgt til D/S A/S Justi v/ Alf Lindø, Haugesund. (R-140-H). 24.10.1929 - Solgt til Karl Søraas, Bergen. (B-27-B). 1937 - Solgt til Math. Michelsen, Angelvik/Bergen. 1939 - Solgt til Ole K. Rønneberg, Bergen. 9/1940 - Solgt til A/S Røykenes v/ Sigvald Risanger, Haugesund (R-74-H). 1949 - Ombygget til motorfartøy ved Brødrene Lothe Flytedokken, Haugesund. Installert dieselmotor. 3-sylinder. 150 BHK. Bygget i 1942. 1951 - Overtatt av Risanger & Mørch v/ Sigvald Risanger), Haugesund. 1956 - Ny dieselmotor installert. Alpha. 2-takt/enkltv., 4-sylinder, syl. dim.: 230 x 400 mm. 240 BHK. Bygget i 1947 av Frederikshavn Jernstøberi & Maskinfabrikk, Frederikshavn, Danmark. 1958 - Overtatt av Risanger & Ytraland v/ Sigvald Risanger, Haugesund. 1964 - Kondemnert og hugget i fjerde kvartal.
Maskineri: 1889 - Triple damåmaskin, 3cylindere diam. 12.5"-19.5"-31.5". Maskineri bygget ved C. D. Holmes & Co. Hull, England. 1949 - Dieselmotor 3 cylindere. 1956 - Dieselmotor 2-takt/enkltv., 4cylinder, diam.: 230 x 400 mm. 240 BHK. Bygget i 1947 av Frederikshavn Jernstøberi & Maskinfabrikk, Frederikshavn, Danmark.